شیلنگ های شیردوشی

شیلنگ های شیردوشی

در دستگاه های شیر دوشی بصورت کلی 3 نوع شیلنگ مورد استفاده قرار می گیرد .

 

شیلنگ شیر:

 که درنوع رابر و پی وی سی و سیلیکون  معمولا ساخته می شود و  جهت انتقال شیر از خرچنگی به خط شیر استفاده می شود . با توجه به اینکه شیر از دورن این شیلنگ ها عبور می کند کیفیت و رعایت استاندارهای بهداشتی و بین المللی در ساخت این شیلنگ ها بسیار مهم و ضروری می باشد .

مهمترین  استانداردها  در خصوص شیلنگ های شیر  BFR &FDA است .

FDA چیست ؟  این حروف اختصار کلمات سازمان جهانی دارو و غذای امریکا (Food and Drug Administration) می باشد. این سازمان زیر مجموعه وزارت بهداشت و سلامت ایالات متحده امریکا و متولی بررسی وضعیت کلیه محصولات تولیدی در چهار زمینه زیر می باشد:

1-مواد غذائی و آشامیدنی

2-محصولات آرایشی و بهداشتی

3-تجهیزات پزشکی

4-داروها  

BFRچیست ؟ این حروف اختصار کلمات آلمانی از  سازمان استاندارد در این کشور است که مورد تایید اتحادیه اروپا و آمریکا در خصوص مواد غذائی و محصولات آرایشی و بهداشتی است . Bundesinstitut für Risikobewertung (BfR)

 پیشنهاد می گردد شیلنگ های شیر بصورت سالیانه و در ابتدای پاییز  یا زمستان تعویض گردند.

 

شیلنگ دوقلو :

این نوع شیلنگ جهت انتقال ضربان از پولساتور به خرچنگی مورد استفاده قرار می گیرد و از سه نوع رابر - پی وی سی  و سیلیکون  ساخته می شود .با توجه به اینکه جریان هوا در این نوع شیلنگ عبور می کند نیاز به اخذ مجوز ها از دو سازمان BfR&FDAرا ندارد .و پیشنهاد می گردد بصورت سالیانه تعویض گردند.

 

 

شیلنگ ایرتیوب

یا شیلنگ هوا جهت انتقال ضربان پولساتور از شیلنگ دوقلو به پشت لاینر های شیردوشی جهت انجام عملیات دوشش بکار می رود . این نوع شیلنگ نیز از سه نوع رابر و پی وی سی  و سیلیکون ساخته می شود و بدلیل عبور جریان هوا نیاز به اخذ مجوز های BfD&FDAرا ندارند . شیلنگ های ایرتیوب باید بصورت مرتب توسط سرویسکار دستگاه شیر دوش و یا خود دامدار چک شود تا مبادا سوراخ شده باشند .سوراخ شدگی در این نوع شیلنگ باعث ورم پستان های خفیف و شیر ماندگی در یک کاردی گاو می شود . پیشنهاد می گردد در زمان تعویض لاینر ها همه شیلنگ های ایرتیوب تعویض گردند.

 

 

شرکت آرکا سپهر پویا تامین کننده انواع شیلنگ های شیردوشی می باشد و کارشناسان این شرکت به شما کمک خواهند کرد تا بهترین نوع شیلنگ را جهت دستگاه شیردوشی دامپروری خود   تهیه نمایید .لطفا جهت اخذ اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.